SOSConsulting
     
Přihlášení
 

Proč?

Přes všechnu složitost problematiky spojené s prodejem pojištění, investic, hypoték a dalších finančních produktů se celý problém dá vyjádřit vlastně velmi jednoduše – jde o klasický střet zájmů. Proti sobě stojí na jedné straně klienti, s jejich požadavky a potřebami. Na straně druhé finanční poradci s řešením ve formě finančních produktů.

Finanční poradce pracuje za odměnu. Nejčastěji v podobě provizí za zprostředkování obchodů. Poradce je dobře vyškolen v technikách prodeje, je nadřízenými tlačen k výkonům, má potřebné informace. A má svoji základní potřebu, kterou je maximalizace vlastní odměny. Její výši ovlivňuje právě tím, kolik a čeho klientovi prodá. Klient, ve většině případů laik bez potřebných informací a především bez schopnosti odolat naučeným technikám prodeje, je odkázaný výhradně na informace sdělené poradcem.

Výsledky těchto „střetů“ je snadné předvídat. Zájmy zúčastněných jsou v přímém rozporu – poradci mají zájem maximalizovat svou odměnu, klienti mají zájem zcela odlišný – a klienti s omezenými znalostmi problematiky nemají v konfrontaci s technikou prodejců produktů valné šance. Pokud se přidají faktory jako obcházení platné legislativy (chránící spotřebitele) či etických standardů a snaha prodat doslova za každou cenu, často s využitím nekalých obchodních praktik, dochází k těžko uvěřitelnému množství případů faktického poškození klienta jeho finančním poradcem.

Je to nerovná hra kočky s myší, kdy myší je klient. Pokud si klient koupí televizor, pak sám bez ohledu na technické vzdělání pozná, je-li výrobek vadný, nebo nemá vlastnosti a funkce, které požadoval. V případě finančních produktů tomu tak ale není. Většina klientů nemá reálnou šanci sama zjistit, že jim poradce doporučil a prodal něco, co má zcela jiné vlastnosti, než jaká byla očekávání. A protože odpověď je vždy poplatná otázce, klient bez potřebných znalostí nemá vlastně ani šanci se správně zeptat.

Nechceme, aby naši klienti ztráceli svůj majetek ve zbytečných poplatcích, špatně zvolených investičních strategiích a nesmyslně stanovených pojistných částkách. Umíme se v jejich zájmu a jejich jménem správně zeptat. A udělat to na těch správných místech.

 

 

antispam

 

 
 
 
 
     
©2010-11 SOSConsulting.cz
Created by WebElite.cz