SOSConsulting
     
Přihlášení
 

Praxe finančních poradců

  1. Přepojistkování (rušení smluv životního pojištění a sjednávání nových)
    • argumentace poradce – klient má nevýhodný produkt, poradce je schopný mu sjednat daleko výhodnější
    • doporučení
      • zrušit stávající životní pojištění (navzdory tomu garantoval výnos 5 % ročně)
      • uzavřít novou smlouvu životního pojištění (výhodnější)
      • převést odbytné na novou smlouvu
    • selhání poradce (mimo všech dalších)
      • úmyslné neinformování o tom, že klient bude ZNOVU platit poplatky za uzavření smlouvy (u staré již byly zaplaceny)
      • porovnání smluv se zdůrazněním výhodnosti (ačkoli k tomu nebyl oprávněn)
        • nereálné zhodnocení na nových smlouvách (s ohledem na poplatky a daně)
        • nadhodnocení odbytného ze zrušené smlouvy
      • převod odbytného – zamlčel povinnost dodanit
      • převod odbytného – doporučil provést formou běžného pojistného
    • klient
      • nese riziko spojené s investováním vlastních peněz kvůli výnosu
      • dodanil (5 let zpátky)
      • z převáděného odbytného klient zbytečně přišel o 35 % kvůli poplatkům účtovaných zbytečně pojišťovnou (díky poradci)
      • zejména na poplatcích a daních utrpěl škodu v řádu stovek tisíc!
      • finančnímu poradci SKRYTĚ v provizích zaplatil cca 90 tis. + další průběžné poplatky

     

  2. Převod peněz ze stavebního spoření na životní pojištění
    • argumentace poradce – stavební spoření je díky legislativním zásahům nevýhodný produkt, existují jiné, daleko lepší
    • doporučení
      • zrušit stavební spoření nebo alespoň vybrat co nejvíce peněz (nejčastěji 120 – 140 tis. Kč)
      • uzavřít smlouvu životního pojištění na „spoření“ (minimální pojistné částky)
      • pojistné (měsíční platba) – např. 120 tis./24 = 5 tis.! Zaplaceno jednorázově na dva roky převodem ze stavebního spoření
    • selhání poradce (mimo všech dalších)
      • úmyslná záměna životního pojištění za spořící produkt
      • žádné informace o poplatcích spojených s doporučením
    • klient
      • díky zaplaceným poplatkům na zcela nevhodném produktu klient utrpěl ztrátu ve výši celého dvouletého pojistného (převodu ze stavebního spoření), tedy 120 tis. Kč!
      • finančnímu poradci klient SKRYTĚ v provizích zaplatil 120 tis. + další průběžné poplatky

     

  3. Hypotéční úvěr v kombinaci se životním pojištěním
    • argumentace poradce – využít rozdíl v úrocích mezi hypotéčním úvěrem a výnosem z investic s využitím produktu investičního životního pojištění (úvěr cca 1,6 mil. Kč)
    • doporučení
      • neumořovat jistinu úvěru, hradit pouze úroky (cca 7,8 tis. měsíčně)
      • uzavřít smlouvu investičního životního pojištění – měsíční pojistné cca 7,6 tis. měsíčně
      • úvěr splatit najednou na konci sjednané doby (22 let)
    • selhání poradce (mimo všech dalších)
      • úmyslné nezohlednění volných zdrojů klienta (další možná investice)
      • simulace zhodnocení životního pojištění zcela pomíjející realitu na trhu, poplatky produktu a daň placenou z výnosu
    • klient
      • nese značné riziko spojené s investováním vlastních peněz kvůli výnosu (akciové portfolio)
      • zejména na poplatcích a daních tratí bezmála 1 mil. Kč!
      • finančnímu poradci SKRYTĚ v provizích zaplatil cca 200 tis. + další průběžné poplatky

     

  4. Podpojištění v životním pojištění
    • poradce – na základě detailního dotazníku prokazatelně znal všechny relevantní parametry týkající se hospodaření domácnosti (příjmy, výdaje, závazky, majetek apod.)
    • doporučení
      • uzavřít smlouvu životního pojištění a zabezpečit příjmy domácnosti
      • o pojistná rizika
        • smrt úrazem
        • trvalé následky úrazu
        • denní dávky při léčení úrazu
      • o pojistné částky – u živitele rodiny doporučené jako dvojnásobek ročních příjmů
    • selhání poradce (mimo všech dalších)
      • naprostá ignorace statistických údajů – u invalidity tvoří úraz jako příčina pouhých 6 % případů (u mužů)
      • pojistné částky (pro případ plnění ze strany pojišťovny) stanoveny zcela bez ohledu na skutečné potřeby domácnosti zabezpečit standardní fungování
    • klient
      • díky nesmyslně doporučeným a posléze realizovaným parametrům pojištění (které v dobré víře akceptoval) musel ve chvíli, kdy došlo k nevratnému poškození zdraví (ne úrazem), dramaticky omezit životní standard své rodiny
      • ročně přišel o cca 200 tis. Kč, mohl je dostat od pojišťovny!
      • jde o trvalou skutečnost, o to horší, že klientovi je 34 let
      • finančnímu poradci SKRYTĚ v provizích zaplatil cca 32 tis. + další průběžné poplatky

 

 

antispam

 

 
 
 
 
     
©2010-11 SOSConsulting.cz
Created by WebElite.cz